Mail från min RC

Publicerad 2012-07-11 18:52:29 i Inför USA,

Idag vaknade jag till åtta nya mail från min RC (Regional Coordinator). Det var maaaaassa info, både ny och gammal. Bl.a annat att det är curfew vid 10pm på veckodagar och midnight på helgerna, och man får bara vara på the Strip fram tills 9pm ALLA DAGAR. Sjukt att alla har samma curfew eller vad? Sen var det också om vilka ämnen jag måste ha i skolan; engelska, amerikansk historia eller amerikansk politik + något matteämne, NO-ämne eller något språk. Ja, de som är understrukna är då de jag ska välja. Känner att matte blir lättare än NO eftersom jag knappt fattar något inom NOn på svenska och hur ska det då gå på engelska? Men matte är liksom bara siffror så det blir ju inte svårt att förstå, förutom om jag blir tvungen att lära mig något nytt. Och sen ska jag ha spanska för icke spansktalande. Finns även för spansktalande men det blir så himla svårt eftersom det finns många mexikanare i Las Vegas.

Och nu börjar det kännas. Började kännas idag. Det känns så himla overkligt, 13 dagar. Jag började räkna ner när det var 212 dagar så det är riktigt sjukt att det är mindre än två veckor nu. Känner att jag borde börja packa, men orkar inte börja tänka på vad jag ska packa. Jag ska packa för ett år! Sjukt och omöjligt!

Men en rolig grej som var i ett av mailen var att min RC hade planerat en skidresa för alla hennes elever! Woooho! Hoppas någon är lika dålig som mig!

Men ikväll börjar jag nog packa.... kanske. Om jag orkar.

Postat av: Alexandra

Publicerad 2012-07-12 17:15:31

Kan garantera dig att jag är sämre på skidor ;)

Kommentera något gulligt, tack!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Liljegren Goncalves

TJARRÅÅ! Jag är Emma, 19 år, från fina Lund! Är f.d utbytesstudent som spenderade mitt år i Las Vegas, NV, USA. Kolla bakåt i arkivet om ni vill se hur jag hade det. Har ni frågor? Maila till [email protected]!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela