Första dagen + ny familj

Publicerad 2012-08-29 02:53:23 i I USA,

Hejsan alla! De senaste dagarna har set hänt ganska mycket. Igår började skolan! Det började med home room (man har det bara i början av varje termin) för att få schema. Såhär ser mitt schema ut:

Period 1: Health Eduation
Period 2: Physics
Period 3: Theatre 1
Period 4: Marine Science
Period 5: Spanish 2
Period 6: English 11
Period 7: US history
Period 8: Algebra 2

Vi har A- och B-dagar. På A-dagar har jag bara period 1,3,5,7 och på B-dagar 2,4,6,8. Och varje lektion är 1,5h lång. Lektionerna som verkar bäst/roligast är health, theatre, spanish och algebra. Har inte varit med på XC till 100% nu på en vecka! Min höft är cp (mamma, det är inte det vanliga), det gör inte ont när jag inte har sprungit, men så fort jag har sprungit typ 100-200m gör det ont till jag sitter ner ett tag. Jättejobbigt.

Igår när jag kom hem från skolan sa min vmamma till mig att ringa min IEC. Och jag har ju haft problem med familjen och så för er som inte vet. Och min IEC sa att hon skulle hämta mig samma kväll. Så nu sitter jag hos en annan IEC och hennes familj. Detta är dock inte min nya permanenta familj, ska flytta om några dagar. Ska troligen flytta till den halvsvenska familjen i Henderson som jag känner sen innan. Men eftersom det är i Henderson kommer jag behöva byta skola. Det är väl det enda som suger, men samtidigt kommer jag få en bra familj.

Denna familjen är mormoner så imorse var jag tvungen att vakna 4:45 för att de skulle till kyrkan innan skolan och ingen kunde ta mig till skolan efter det. Behövde inte vara med i kyrkan, låg på en soffa i byggnaden och sov lite. Blev så glad att jag inte behövde gå i kyrkan med dom.

Som sagt, kommer flytta snart. Förhoppningsvis ikväll eller imorgon, orkar inte packa upp min resväska.

Bilden: fick min XC-uniform igår!!!

Mamma, saknar dig megamycket just nu <3

Postat av: Papsen

Publicerad 2012-08-29 05:35:46

Hej älskling! Va bra det låter! Började att bli orolig...
Men har jag förståt rätt? Ska du flytta till Louise och Gary?

Älskar dig och saknar dig <3 <3 <3
10000000000000 pussar och kramar :))

Kommentera något gulligt, tack!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Liljegren Goncalves

TJARRÅÅ! Jag är Emma, 19 år, från fina Lund! Är f.d utbytesstudent som spenderade mitt år i Las Vegas, NV, USA. Kolla bakåt i arkivet om ni vill se hur jag hade det. Har ni frågor? Maila till [email protected]!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela