This is my life

Publicerad 2012-10-05 02:50:00 i I USA,

Några dagar sen insåg jag äntligen att jag ska stanna här ett tag, och jag tog väl inte det så jättebra. Lite breakdown och så varje morgon.

Och jag har börjat ångra lite att jag gjorde regionsval. Visst, jag är SUPERGLAD att jag kom till Vegas och att jag har en bra familj och så, men tror faktiskt jag hade varit gladare om jag kommit till ett litet ställe med liten skola där det är lättare att få bra vänner. Bra vänner är nog den saken jag saknar mest just nu. Och det hjälper ju inte direkt när man läser om andra utbytesstudenter som har jättemånga vänner. Det är riktigt jobbigt. Visst, det har blivit bättre och bättre varje vecka, men jag har inte riktigt klickat med någon. Och jag saknar verkligen att ha vänner att va med efter skolan och på helgerna. Och någon att prata om allt med. Alla säger att jag måste ha tålamod, men hallå, jag har varit här i mer än två månader och har fortfarande inga bra vänner. Hur mycket längre ska jag vänta liksom? Just nu (bara just nu) längtar jag verkligen tills mitt år är över. Jag vill verkligen bara sitta hemma med min familj och mina vänner. Saknar er jättemycket <3

Hoppas alla har det jättebra. Som ni nyss har läst, mår jag inte jättebra. Puss <3

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-10-05 08:36:51

Emma, som jag redan har sagt så fick jag knappt några vänner de första månaderna i gymnasiet. Det kan bli så, men du kommer hitta de allra bästa människorna där om du bara slutar fucking överanalysera allt. Jesus. Var glad att du är där i värmen, för jag sitter på lektionen just nu och håller på att frysa rumpan av mig. Var dig själv, var öppen, var glad, var mottaglig! Du är världens bästa människa, och det kommer amerikanerna också förstå snart. Har du inte redan en massa killar efter dig, va? Älskar dig. Skriv när du vill, ring på Skype, skicka ett mejl. Puss

Postat av: Violet

Publicerad 2012-10-06 20:09:51

Du är stark och jag vet att du kommer att få vänner förr eller senare! Och du vet att jag alltid finns här om du nånsin får hemlängtan... Miss U <3

Kommentera något gulligt, tack!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Liljegren Goncalves

TJARRÅÅ! Jag är Emma, 19 år, från fina Lund! Är f.d utbytesstudent som spenderade mitt år i Las Vegas, NV, USA. Kolla bakåt i arkivet om ni vill se hur jag hade det. Har ni frågor? Maila till [email protected]!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela