Första inlägget i USA

Publicerad 2012-07-25 04:38:51 i I USA, Language & Culture Camp 2012,

Vaknade vid 03.00 någon gång den 24 juli (vet inte riktigt om man kan säga idag eller igår så får säga datumet istället). Stack till flygplatsen vid 04.16, var där 30-40 min senare. BARA danskar och jag fattade absolut ingenting, eller enstaka ord fattade jag. Och det var riktigt hemskt när jag skulle säga hejdå till Sandra och mamma. Alla stod och grät och allt var allmänt sorgligt. Men sen började jag snabbt "snacka" med två danska tjejer. Med "snacka" menar jag att dom sa någonting och jag sa huh?. Det var lite jobbigt men vi började förstå varandra mer och mer genom flygresan. Men nu vill jag inte berätta mer om flygningen, h3h3.

Direkt när vi landar i Boston ser man alla höga byggnader i centrum och redan där började jag bli imponerad om man säger så. Sen var det att stå i kö i tullen i typ 30 min innan man kom fram till en disk där man skulle lämna in några papper som vi fyllde i på Island (förövrigt assega att fylla i. Behövde dessutom göra om en av dom -.-) och visa pass och visum och sånt. Sen hämtade vi väskorna och sen kom alla EF returneer och typ skrek och gjorde high-fives med en när man kom ut från där man hämtar väskorna. Där ute mötte vi massa från Japan och några från Sverige (åkte ju inte med någon svensk så det var grejt att höra svenska).

Efter allt på flygplatsen väntade en tre-timmars busstur till Norwich University (ligger i Northfield, VT). Men även fast det var en lång busstur så var det aaaaascoolt. I början åkte vi igenom centrala Boston och jag blev typ överväldigad av allt jag såg (andra registreringsskyltar på bilar, höga hus, McDonalds, ööööövermånga Dunkin' Donuts, fyrfiliga vägar på båda hållen). Sen körde vi genom det finaste stället jag någonsin sett tror jag. Oj vad det läg töntigt. Men i alla fall. Försökte ta bild men det blev typ ingen bra men jag lägger in en ändå.

Sen kom vi fram till campet, fick våra rum, käkade mat i the cafeteria (överfet mat. Fanns typ glass, tårta, jättemånga olika pizzor, läsk och maaaassssa annan fettomat). Efter det gick vi typ runt på campus och såg oss omkring och sen började jag känna mig som en som passar in i det amerikanska samhället för jag lärde mig baseball/softball. Woho! Träffade även bollen på första slaget! Här kommer två bilder från idag! Puss!



Precis när jag hade fått mitt rum! Min room mate har dock inte kommit än...


The Boston skyline direkt från flyget!


Såhär såg det ut från bussens fönster flera mil + lite mer coola grejer som inte ville fastna på bild.

Nu blev det ett långt inlägg, heheheheh. Men så blir det när man är övertrött och jetlagged och bara väldigt excited!

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-07-25 08:34:09

Är så sinnessjukt avundsjuk på dig just nu. Vilka danska tjejer snackade du med? Några jag såg på flygplatsen? Hur är det att höra amerikanska överallt? Hur går det med att prata själv? SAKNAR DIG. Puss!

Kommentera något gulligt, tack!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Liljegren Goncalves

TJARRÅÅ! Jag är Emma, 19 år, från fina Lund! Är f.d utbytesstudent som spenderade mitt år i Las Vegas, NV, USA. Kolla bakåt i arkivet om ni vill se hur jag hade det. Har ni frågor? Maila till [email protected]!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela