BOSTON! (långt inlägg, massa bilder)

Publicerad 2012-07-29 04:35:55 i I USA, Language & Culture Camp 2012, Resor i USA,

Nu blev jag lite förbannad. Hade precis skrivit detta inlägget färdigt så bara försvinner allting. Faaaaaan! Men jaja, får väl skriva om rå.

Idag har vi varit i Boston. Frukosten var vid sex så vi fick gå upp ganska tidigt och sen gick bussarna vid sju. Bussresan som var tre timmar var aaaasseg. Men när vi började komma in i Boston och se alla höghusen så blev jag så hiiimla taggad.


Imorse innan vi stack.

De släppte av oss vid Common Park (tror parken hette så, inte säker) och sen fick vi vandra iväg själva. Jag och Nanna började med att gå vilse i typ en timme även om vi frågade runt 10 pers om vägen till Quincy Market. Och en av dom vi frågade var en sovande polis som vi väckte, heheheh. Han hoppade till asmycket när han såg oss och vi bara; h3h3h3h3h3h3. Men när vi iaf kom till Quincy Market kollade vi i lite affärer, bl.a American Eagle, Victoria's Secret och Urban Outfitters (mamma och Sandra; Urrrrrban).

Där vid Quincy Market fanns även massa street performers. Vi bestämde oss för att kolla på ett par black guys (de ville att vi skulle kalla dom det typ så dont hate) som dansade och gjorde volter och backflips and stuff och de var riktigt duktiga. Innan slutet kom även Anna, Malin och Violet (också från Sverige) dit och kollade med oss. Sen i slutet skulle de göra ett stunt och drog in bl.a mig in i mitten. Ja, de drog in mig i mitten (med tre andra tjejer och an asian guy). De skojade typ med oss jättemycket och sen gjorde en av dom en volt över oss. Det finns troligen bilder med detta, ska se om Anna, Violet, Malin eller Nanna har bild på det. Men det var riktigt läskigt men kul.

Sen gick vi till en restaurang som heter Dick's som också ligger vid Quincy Market. Varför det heter Dick's är för att de verkligen är dicks. De kastade underläggen och besticken till oss och typ skrek jättemycket till oss. Och de sa riktigt rude grejor. När vi hade beställt in vår mat (jag beställde fish&chips och en root beer) så fick vi våra hattar. På hattarna skriver de massa rude grejor (på min stod det Jersey Shore wanna be). På de andras stod det bl.a Dates 12yr olds, Makes out with stuffed animals, I just farted and so on. Men den värsta var nog President of the Adam Lambert fan club. Sorry till er som gillar Adam Lambert, men seriöst, han suger.

Sen gick jag och Nanna tillbaka mot Common Park medan de andra skulle gå och sen Boston Tea Party och the aquarium. Det tog oss seriöst typ 5 minuter tillbaka medan det tog en timme dit, haha. Behövde inte ens fråga någon om vägen! Eftersom det var mer än en timme tills bussarna skulle gå satte vi oss på Starbucks (White Chocolate Mocha <3). Sen började det verkligen pissregna så Starbucks blev fullt av folk (mest EF-folk).

Vid 6.30 pm gick bussarna och vi kom hem för typ en timme sen och jag är stendöd. Sov nästan hela vägen på bussen. Vid 11.15 är det hall meeting men efter det ska jag sova. Imorgon bär det av till Burlington. Här kommer bilder från dagen.






At Dick's. Lägg märke till dom enorma drickorna.


Min fina hatt. Tur att man gillar Jersey Shore.






Mycket coolare lastbilar här än i Sverige.




Ville bara visa mig och min första Starbucks här i USA<3

Långt inlägg med massa bilder, men blir ju så ju så himla fascinerad av allting. PUSS!

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-07-29 12:10:08

EEEEEEEMMMAAAAAAAAA! Snäääääälla, lägg inte in engelska ord överallt. Om mamma ser det så kommer hon flippa ut. Och så låter du lite som Victoria Silvstedt. Saknar dig! Puss

Kommentera något gulligt, tack!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Liljegren Goncalves

TJARRÅÅ! Jag är Emma, 19 år, från fina Lund! Är f.d utbytesstudent som spenderade mitt år i Las Vegas, NV, USA. Kolla bakåt i arkivet om ni vill se hur jag hade det. Har ni frågor? Maila till [email protected]!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela