varmt, varmt, varmt

Publicerad 2012-08-09 09:28:48 i I USA,

23:40, 2012-08-08

Hade tänkt börja skriva tid och datum i varje inlägg så att ni där hemma mer fattar typ.

Så jag har inte riktigt varit ärlig mot någon, varken mig själv, min familj eller mina vänner. Det är svårt här. Det är jobbigt. Jag trodde jag skulle klara det bättre och att jag inte skulle ha så här mycket hemlängtan, speciellt såhär i början av mitt år. Jag har sett alla andra som också är iväg och de verkar ha det mycket bättre än mig, med allting. Jag har det väldigt svårt just nu känner jag, kanske därför jag inte har bloggat så mycket nu när jag har kommit hit. Nu när jag skriver detta, så gråter jag. Det är jättejobbigt att tänka på. Bara det att jag inte har ett eget rum just nu är jättejobbigt, för jag har alla mina grejor i min resväska och har typ inget privatliv längre. Jag trodde verkligen att jag var starkare än såhär, jag brukar vara starkare än såhär. Men jag behöver verkligen mina vänner och min familj för att kunna vara stark. Det blir nog lättare när jag börjar skolan och inte har tid att tänka på allt där hemma. Men jag ska kämpa och klara detta året, för att inte svika mig själv eller min familj och mina vänner.


Nu börjar mitt riktiga blogginlägg.

Igår var det jättejobbigt. Vi skulle egentligen till skolan för att skriva in mig och skriva in mig på cross country (vilket blir den bästa sporten för mig eftersom jag inte är så snabb, mer uthållig). Men det var fotboll på tv och familjen ville stanna hemma och kolla. Orkar inte skriva exakt varför men iaf så gick jag upp på rummet för tårarna började komma. Satt och snackade med mamma lite tills jag slutade gråta. Så gick jag ner till tvn igen där typ hela familjen satt. Bröt ihop. Satt och snackade lite. Sen stack jag, Ariana, Amelie och min v-mamma till Fashion Show mall.

Och herregud så stort det var! Sjukt! Typ Nova Lund gånger 5 eller något. Köpte iaf 2 tröjor från Forever 21 och grejor från Victoria's Secret. Måååååste verkligen till postkontoret för att skicka lite grejor till Sverige (till mamma och Sandra).

Sen stack vi hem och chillade. Någongång vid typ 8-tiden kom Arianas kompis Kaila hit så åkte vi en runda i hennes bil. Åkte på the Strip och jag blir imponerad varje gång jag åker där, det är så himla coolt.

Sen hände det lite grejer inne på mcdonalds. Undrar ni om det, skriv på fb. Det hände jättemycket cp grejer så orkar inte skriva allt här.

Idag skulle vi egentligen också till skolan men eftersom vi kom hem vid 3 efter det med mcdonalds pallade ingen gå upp vid 7. Så vid 12 ngn gång vaknade vi och sen runt 2 stack jag, Ariana, Amelie, Giovani, Isaac och Bruno till en park här i Vegas. Och herregud så varmt det var. På vägen dit mådde jag så himla illa. Det var ca. 45 grader så ni fattar att det var illa. Är lixom van vid max 25 grader och regn.

Nu på kvällen har jag, Ariana, Amelie och min v-mamma haft tjejkväll och kollat på tjejfilmer och käkat glass. Somnade framför tvn så nu ska jag sova. Och tack till alla som jag har snackat med de senaste dagarna som har stöttat mig. Puss på er. 


Jag och min v-familjs söta valp Ozzo. Ignorera mig, jag ville bara gulla med vovvvvven.


Träffade Justin inne på Dillard's. No biggie.


Från parken idag. Och mamma; här kan du se att de inte har asfalt till trottoarer och sånt, bara feta plattor.

Puss!

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-08-09 11:10:51

Ring på skype när du vill. Du klarar det här. Älskar dig!

Postat av: Gammal utbytesstudent

Publicerad 2012-08-10 09:32:43

Jag hade också hemlängtan i början. De 2 första veckorna var värst och sedan var det lite bättre i 2 veckor till. Sedan efter 1 månad mådde jag bra igen. Du är otroligt stark vill bara säga det till dig. Känner precis igen mig i din situation nu man är otroligt känslig, gråter för minsta lilla och har en otrolig hemlängtan. Det starkaste är att battle denna hemlängtan och det kan du göra också precis som jag gjorde. När jag började mitt år trodde jag aldrig att jag skulle kunna stanna 10 månader, men jag gjorde det och det är det bästa jag någonsin gjort. Jag växte så mycket och blev så himla mycket starkare plus att min engelska blev så otroligt mkt bättre! Ångrar inte det året en minut!!!



Du kommer klara det också:) försök att släppa livet lite hemma i Sverige vilket jag gjorde och det hjälpte faktiskt. Och se till att aktivera dig :) lycka till och ha det asbra i vegas:D

Postat av: Lea - en till ex utbytesstudent

Publicerad 2012-08-11 00:18:00

Jag bodde också i Las vegas förra året och den första månaden efter camp var extremt svårt! Jag hade extremt mycket hemlängtan plus så hade jag massa problem med v-familjen, sen hjälper det inte att läsa om andra och hur bra de har det osv.! Tillbringade många dagar med att gråta ut i hemlighet. Men som tidigare sagt, ge inte upp! Det kommer verkligen vara så kul! Jag läser din blogg med avund att du får göra det trots att jag vet hur svårt jag själv har haft det ibland!:)



P.S: vilken skola ska du gå på? Själv gick jag på Cimarron memorial :)

Postat av: Annea hellgren

Publicerad 2012-09-15 19:00:02

Hej! När du skrev det där i början så känner och kände jag precis igen mig. Det kändes som att du kopierat mina känslor.
Jag håller helt med dig med det där om att man inte förstår att man skulle vara så svag. Jag grät för det minsta lilla här i början, fast i smyg. Nu är det bättre men i alla fall. Jag tror att det kommer att gå upp och ner med hemlängtan som värst.
Hoppas att du mår bättre!
Annea Hellgren utbytesstudent i bentonville Arkansas.

Kommentera något gulligt, tack!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Liljegren Goncalves

TJARRÅÅ! Jag är Emma, 19 år, från fina Lund! Är f.d utbytesstudent som spenderade mitt år i Las Vegas, NV, USA. Kolla bakåt i arkivet om ni vill se hur jag hade det. Har ni frågor? Maila till [email protected]!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela