Senaste dagarna (OBS: långt inlägg)

Publicerad 2012-08-14 09:03:20 i I USA,

2012-08-13 23.36

Länge sen sist. Försöker komma in i livet här mer och mer, och det går bra. Idag är det 4 dagen som jag inte har gråtit överhuvudtaget (grät dock till en film idag, men det räknas inte). Men iaf, såhär mitt i natten ska jag förklara vad jag har gjort sen i onsdags eller när det nu var senast jag bloggade.

Torsdag:
Stack till skolan ganska tidigt för att skriva in mig. Tyvärr var inte SYOn där så kunde tyvärr inte välja mina klasser. Ska göra det nästa vecka tror jag. Sen stack vi till Meadows Mall för att köpa skor. Blev ett par vita Converse och också en pinsett. Sen käkade vi där på Panda Express, första gången för mig! Och herregud vad gott det var! Sen när vi kom hem packade jag upp alla kläder ur min väska och fixade så att jag har ordning på allting.

Fredag:
Anmälde mig för att bli returnee på camp nästa år. Hoppas verkligen att de väljer mig för jag saknar det redan så himla mycket. Blev Meadows Mall igen, för att se på den söta hundvalpen i djuraffären. Men denna gången var KJ's flickvän med oss så vi fick klappa valpen (man måste ha någon med sig som är över 18). Och guuuuuud, vill verkligen ha den! När vi kom hem kollade vi film och Santos utmanade mig att äta en halv chili för $5. Det var hemskt kan jag bara säga. Och jag hatar ju allt som är starkt så det var verkligen hemskt. Och sen försvann inte den starka smaken på typ en timme! Tror jag dödade alla mina smaklökar där. Men jag fick mina $5 iaf!

Lördag:
Alla stack iväg tidigt på morgonen förrutom jag och Amelie för tjejlaget hade match. När de kom hem stack vi till Smith's för att handla. Och de har såna spelmaskiner där inne på Smith's! En vanlig affär! Man märker verkligen att man är i Vegas. På kvällen skulle killaget spela två matcher inomhus och då följde jag med. Hade inte följt med om det var utomhus, hatar värmen. Men de kom iaf tvåa och de var jätteduktiga!

Söndag:
Vaknade vid halv 11. Vid 12 blev jag hämtad av gamla familjevänner från Sverige som jag senast träffade när jag var 3-4. Var hos dem hela dagen. Kollade bl.a annat på maratonet, snacka fotboll, käkade skitgod mat och bara umgicks. Det var riktigt härligt att komma till ett ställe med mer svensk inredning och svensk kultur. UNDERBART! Och deras äldsta son och hans tjej ska få barn nästa månad så jag fick se rummet där bebisen skulle bo och det var så himla gulligt. Längtar tills bebisen kommer!

Måndag (idag):
Vaknade 6:30 för att sticka till cross countryn för sign up. Sen var det träning. I värmen. En svensk tjej som är van vid att springa i max 25 grader, springer eller mår inte bra i 40-45 graders värme. Det var riktigt hemskt. Jag hoppas verkligen att jag vänjer mig vid värmen snart, för människorna där var jättetrevliga! Och jag tror att de enda vita människorna på skolan, går på cross country. Det var bara vita förrutom två svarta och en asiat. Och på de andra sporterna var det bara mexikanare och asiater. Är cross country en sport för vita eller? Det var lite udda iaf. Träningen var som sagt ganska jobbig, men jag överlevde. Några gånger kändes det som att jag skulle spy eller svimma, men I did it, och det är jag stolt över! Tror det är träning nu varenda morgon fram tills skolan börjar och sen varje dag efter skolan. Så ni där hemma kommer aldrig få se mig tjock! Men jag kommer ändå kunna äta vad jag vill! Wiiiiiie! Sen har jag mest chillat hela dagen och nu på kvällen kollade vi lite film. Den var dock inte jättebra, för den var om boxning och hatar att se folk skada sig (förrutom på typ AFV och liknande, hehe).

Under de senaste dagarna har vi även diskuterat om vi ska ta in en till utbytesstudent. Det har nämligen varit ett par stycken som varit akut, vilken betyder att de behöver få en värdfamilj inom typ två veckor för att kunna åka. Och gissa vad? Nästa vecka kommer en dansk kille hit! Är faktiskt sjukt excited över det! Om det hade varit en tjej hade jag nog hatat henne, men nu är det en kille och vi har redan börjat snacka lite på facebook! Sjukt taggad är jag för att han ska komma hit! Tyvärr pallar jag inte lägga in bilder från mobilen till datorn ikväll, så snart blir det ett bildinlägg, och kanske även en videoblogg, om jag inte skäms för mycket. Puss!

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-08-14 20:52:43

Fan vad härligt typ allt låter...



Haha synd att han inte va norsk, fast då hade du väl dött ;)



Puss! :* <3

Kommentera något gulligt, tack!
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Liljegren Goncalves

TJARRÅÅ! Jag är Emma, 19 år, från fina Lund! Är f.d utbytesstudent som spenderade mitt år i Las Vegas, NV, USA. Kolla bakåt i arkivet om ni vill se hur jag hade det. Har ni frågor? Maila till [email protected]!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela